De Crisiswijzer op onze website is een handige online tool voor ondernemers die in de (financiële) problemen dreigen te raken door de Corona Crisis. De Crisiswijzer kan gratis en binnen 5 minuten doorlopen worden. Na het invullen van enkele vragen berekent de wijzer precies op welke regelingen de betreffende ondernemer recht heeft. Vervolgens worden de regelingen in één overzicht getoond en kunnen ondernemers hulp vragen bij het indienen van de regelingen.
De Corona Crisis treft ondernemers met en zonder personeel zwaar. Wij begrijpen dat. In deze tijden van crisis en paniek, heeft de ondernemer veel vragen en moet mogelijk ook vragen van klanten en personeel beantwoorden. In dergelijke situaties is er behoefte aan overzicht. Dagelijks spreken wij erg veel ondernemers uit ons eigen netwerk. We merken dat eigenlijk weinig ondernemers weten waar ze recht op hebben en wat de regelingen nou precies inhouden. Het indienen van regelingen lukt niet want de loketten zijn overbelast en dan blijft er altijd nog de vraag: “Waar en hoe dien ik de regelingen in? Als ik al weet waar ik recht op heb…”.
Op welke regelingen heb ik recht?
Met de Crisiswijzer bieden we een handige tool waarmee de ondernemers op één plek alle mogelijke regelingen voor de betreffende ondernemer bij elkaar ziet. Geen gefragmenteerde informatie verspreid over overheidswebsites, nieuwswebsites, hypotheekverstrekkers, banken, rvo en of gespit door het fake nieuws op sociale media maar gewoon makkelijk op crisiswijzer.nl
Hoe vraag ik mijn regelingen aan?
Als eenmaal duidelijk is op welke regelingen de ondernemer recht heeft rest er nog maar één taak. De regelingen aanvragen. Het indienen van de aanvragen is echter nog lastiger dan het uitzoeken welke regelingen voor de ondernemer van toepassing zijn. De overheid legt de verantwoordelijkheid voor het ontvangen en verwerken van aanvragen neer bij verschillende instanties. Dit is opgesplitst in o.a. overheden zoals de belastingdienst, rvo & gemeentes. Maar ook commerciële instanties komen met regelingen voor hun klanten. Elke instantie, gemeente of bedrijf ontvangt de aanvragen op een andere manier, ander adres en heeft een ander proces. Dit zorgt ervoor dat de ondernemer erg veel onduidelijkheid heeft en op veel verschillende plekken zijn/haar aanvraag moet indienen.
Na het doorlopen van de Crisiswijzer kunnen ondernemers direct zien welke regelingen voor hen van toepassing zijn en bijbehorende aanvraagprocedures inzien. Vervolgens kan Crisiswijzer.nl helpen met het indienen van de aanvragen en worden er gratis handleidingen aangeboden.
Nee, crisiswijzer.nl is geen overheidswebsite. De Crisiswijzer is opgezet door ondernemers, voor ondernemers!
De Crisiswijzer is een initiatief van 3 Haagse ondernemers. Dit collectief van ondernemers heeft een gezamenlijk doel; Ondernemers helpen met het verkrijgen van inzicht in, en het aanvragen van, de mogelijke regelingen. De afgelopen weken is er door deze groep en vele anderen keihard gewerkt aan de CrisisWijzer. Er zijn talloze uren gestoken in het uitzoeken van alle regelingen, het opstellen van het vragenformulier en het berekenen van de mogelijke uitkomsten. Daarnaast hebben wij ons uiterste best gedaan in samenwerking met professionele webdesigners om de website zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk te maken. Wij hopen dat dit is gelukt.
Na het doorlopen van de Crisiswijzer kunnen ondernemers direct zien welke regelingen voor hen van toepassing zijn en bijbehorende aanvraagprocedures inzien. Vervolgens kan Crisiswijzer.nl helpen met het indienen van de aanvragen en worden er gratis handleidingen aangeboden.
Eigenlijk dient u als ondernemer uw aanvraag zelf in. crisiswijzer.nl biedt u slecht een handige software waarmee u dit gemakkelijk op één plek kunt doen. Momenteel zijn er veel regelingen vanuit verschillende instanties waar u mogelijk aanspraak op maakt. Denk aan overheidsinstanties zoals de belastingdienst en de RVO. Maar ook commerciële bedrijven komen hun klanten tegemoet.
Voor veel van deze regelingen kunnen wij u gemakkelijk helpen. Selecteer welke regeling u wilt aanvragen, vervolgens vult u de gevraagde informatie in en ondertekend u de brief zelf digitaal. Wij zorgen ervoor dat de door u ingevulde informatie in de template brieven terecht komt en versturen de brief voor u. Na versturen van de brief krijgt u een kopie van de verstuurde brief en een verzendbevestiging.
Heb je een andere vraag? Bekijk deze opties:
Crisiswijzer
Controleer direct op welke regelingen en vergoedingen u recht heeft. In slechts 3 stappen berekent de Crisiswijzer uw regelingen.